Friday, August 21, 2009

Ummi oh Ummi

Lewat malam tadi aku terima call daripada abah mengatakan ummi masuk wad tengah bercakap tetiba talian terputus.Aku jadi gelabah ummi sakit apa? Aku try call abah semula tapi xdapat.try call sidqi die pun xangkat..hati jadi cuak rasa mau terbang ke taiping malam itu juga..Aku try plak telefon rumah..Abah angkat alhamdulillah ada orang pun..Aku pun bertanya lebih lanjut pe yang jadi..Pada mulanya abah kata nanti ummi kol balik sebab masa tu die tengah on9 ngan angah tapi abah explain la serba sikit pe yang jadi..Abah plak xdak pada masa kejadian die ke Putrajaya menguruskan proses perumahan (erk pelik ayat nih)..Tengah sembang ngan abah talian putus plak rupanya credit aku abes..ish..

Tak lama pastuh ummi kol aku pun tanya la..Umi kata die bangun pagi semalam dalam kol 6 pas abah kol.Masa tuh die xrasa sakit lagi boleh lagi siapkan sarapan untuk adik adik nak p skolah pagi tuh dalam kol 7 lebih tasneem datang macam biasa ummi ok lagi. Tak lama pastu ummi rasa nak buang air kecil die p toilet tapi xkuar sangat n die rasa sakit sangat..Lama kelamaan makin sakit ummi pun terbaring ja kat sofa di ruang tamu..Kebetulan abah kol ummi pun cakap la die sakit.abah terus kol Mak jang minx datang tengok ummi nasib baik die kerja petang semalam..Umi plak minx sofiuddin (my bro) telefon ummi tasneem bawa die balik..Mak Jang sampai dalam kol 830 terus bawa ummi p hospital ummi memang xlarat nak jalan pak jang n mak jang papah bawa masuk dalam van..

Sampai di hospital ummi dimasukkan ke wad n masuk air. Doctor masuk kan air abes sebotol ummi xrasa nak ke tandas, doctor cucuk botol ke 2 tapi tersalah masuk kot air tak jalan xlama pastu tangan ummi bengkak (aku jadi marah atas kecuaian doctor) mak jang paggil nurse n die tukar tangan kiri..Masih tidak rasa mahu ke tandas. .umi minx tolong mak jang belikan air mineral abes sebotol umi minum di tambah plak doctor masukkan botol ke 3 baru umi ke tandas..petang dalam kol 3 baru doctor lepaskan umi sampai umah dalam 330. Abah plak sampai dalam kol 4 (baru tiba dari KL). doctor syak umi ada karang(selepas di ultrasound) harap2 xteruk.. hari ni result..

Aku xdapat bayangkan cuma berfikiran positif..aku bitau abah nak balik hari ni (jum) tapi abah kata xda pa ummi ok ja..Aku bukan lah takut dengan kematian cuma tidak bersedia untuk menghadapinya pada ketika ini..Aku belum puas hidup bersama abah ummi n adik2..Aku doa pada Allah panjangkan umur mereka semua agar aku dpat berbakti pada keduanya..

Berita kematian mengejut seringkali aku dengar..Aku berdoa andai kata berlaku pada diriku minta Allah berikan kekuatan..

* Berdoa di panjang kan umur dan dimurahkan rezeki..Mahu sentiasa bersama insan tersayang..

p/s TERIMA KASIH kat mak jang n pak jang di atas kesudian menolong ummi..Hanya Allah
dpat membalasnya....

No comments: