Monday, May 3, 2010

TumPuan

Selalunya before aku pegi kerja pepagi akan tonton MHI especially kalu host wardina, fedtri n ally bukan pa nak amek mood. seronok tegok keletah dorang...so ada satu pagi dorang panggil dato fadhilah kamsah as a guest.tajuknya agak menarik.salah satu ayat yang keluar dari mulut dato ialah kita sering lupa pada apa yang kita ada kerana kita selalu memberi tumpuan pada perkara yang tidak ada.aku sangat terkesan pada ayat itu kerana aku adalah orang yang dinyatakan itu.

Setiap aku sebelum pergi kerja (in fact setiap malam before tido) mesti fikir nak cari job lain yang gaji beriban riban sehingga aku kekadang lupa pada kerja aku sekarang.aku sepatutnya memberi sepenuh tumpuan dan seikhlas hati melakukan pekerjaan aku sekarang.memang pekerjaan aku sekarang bukan sesuatu untuk dibanggakan.kadang kadang aku fikir malukah dengan job title aku ini esp bila orang tanya keja mana sekarang ? keja pa? aku biasa jawab biasa2 ja..tapi apabila ditanya lebih detail keja pa yang biasa2 tuh? aku sengih lalu jawab setiausaha ja...huhu...ada yang sinis saja senyum dan kata ish lari bidang tuh..abes tuh da kerja ini yang di offer haruslah aku terima kan...

So sejak sebulan yang lepas aku nekad dalam hati kerja ini mungkin untuk setahun ini sahaja aku mahu melanjutkan pelajaran pada penghujung tahun ini.insyaallah..aku mesti bulatkan hati....ramai supporters aku tu yang nekad hehehe..jadi masa yang ada ini akan lakukan kerja dengan sebaik mungkin...biarlah aku mencari pengalaman kerja dan mengenali perangai perangai manusia yang pelik di sekeliling.

Plus, bulan bulan akan datang akan aku ambil peluang untuk membuat research mengenai course aku nanti...

* Ya Allah hamba ini memohon yang terbaik menurut pengetahuan Mu kerana Engkau lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hamba hamba Mu. Amin

No comments: