Friday, February 12, 2010

Temuduga Vs BoS

semalam aku menghadiri temuduga di utusan karya untuk jawatan wartawan..pada mula mendapat panggilan telepon jumaat lepas aku sangat gembira namun jauh di sudut hati aku heartless rasa berat mahu pergi..hari sabtu keesokan nya aku ajak angah p survey tempat tu..memaaangg jauh memerlukan kenderaan sendiri..hari hari berikutnya aku macam nak tak nak je nak p..aku tanya kawan kawan dorang kata cuba ja la..so aku decide redah je la p interview without preparation..aku plak cuti x mau bitau bos..bukan pe takut die kecik hati ye la aku baru sebulan lebih keja ngan dia..jadi aku bitau die aku emergency leave..tetiba pagi ni bos masuk ofis die x senyum kat aku..ucap selamat pagi pun macam nak tak nak ja..ish ni yang x best..macam moody ja..mengikut kata kawan aku semalam die memerlukan pertolongan aku ...huhuhu..

bos aku suka suh aku wat surat sebab aku budak mass comm katanya..seminggu lepas die suh aku alter satu surat nak di beri pada seorang Tan Sri..aku pun alter sebaik mungkin mengikut protokol..tetiba semalam surat tu di edit oleh dato' F. keadaan jadi kelam kabut..die plak harap kan aku tapi aku xde..mungkin sebab tu kot die moody..ni buat aku rasa bersalah yang amat.huhu..aku tanya nak air pun die xmau..cakap pun x banyak..ah lantak la..tapi lain kali aku akan ikut rasa hati..kalu rasa heartless jangan p interview tuh..hahah

interview semalam berlangsung cam biasa. panel lima orang. dorang tanya aku jawab..sebenarnya aku xnak pun..gaji lebih kurang sama yang di offer kat maju..ofis jauh plak tuh xde kenderaan nanti nak p ament susah..setelah berbincang ngan abah lebih baik aku di maju..rezeki mungkin di sini..

sebenarnya penat nak p interview nih..aku akan berkira kira untuk p interview selepas ini..pergi pun cam buang masa xtentu dapat..

*sedang dalam istikharah mohon petunjuk yang baik untuk masa depan..

No comments: