Thursday, February 25, 2010

MooDY vs SaBaR

Hari ni dan hari hari sebelumnya bos aku moody mungkin nak menopaus kot..asyik nak marah ja..cakap tengking tengking..kenapa bos bos suka marah marah x boleh ka cakap elok elok..aku tahu jawapannya adalah tekanan tapi jangan la lampiaskan kemarahan pada orang bawahan..memang la dorang puas hati kan bila dapat lepaskan marah tu tapi orang bawah yang sakit hati..pastu mula la menyumpah..aku xsuka keadaan ini..dia tahu dia punya marah kami punya marah die x pk ka...arghhhhhhh

Sabar sabar sabar
orang cakap melafazkan kata sabar itu sangat mudah
belom kena batang hidung sendiri boleh la kata sabar..
tapi nikmat sabar tu sangat la tinggi
aku kena belajar bersabar untuk dapatkan sesuatu yang baik
jadi kena pujuk hati untuk cakap benda yang baik baik di kala di tengking oleh bos supaya aku jadi orang yang lebih sabar..

*Mari berselawat ke atas junjungan Nabi Muhammad s.a.w.

1 comment:

Mohd. said...

Kalau sakit hati dengan bos, baca je kat dia pantun ni (dari buku ‘Alamak Bosku Seperti Hitler!’) hahaha:

Pagi-pagi, sudah mencemuh,
Si pemandu terus terdiam mengeluh,
Bos ini jenis yang kecoh,
Dapat “Tan Sri”, satu dunia dia heboh.

“Ada pelanggan hendak jumpa”,
Itulah kata si setiausaha,
Bos enggan, mengantuk katanya,
Biarkan pelanggan berjumpa air liur basinya.

Bos memanggil mesyuarat mengejut,
Ada pekerja berjalan bak siput,
Bos pun menengking sampailah semput,
Para pekerja terkentut-kentut.