Wednesday, February 10, 2010

Ceritera Hidup

Sudah lama tidak meng'update' blog..bukan bz tapi segan nak bukak kt ofis..hahahah..nanti orang lain baca malu ja...sudah dua bulan di tahun 2010...2009 yang mengajar aku menjadi kuat...ye ka...tapi tahun 2009 tahun aku 'belajar' dan 'mencari diri sendiri'.
kini sudah hampir dua bulan bekerja di MHSB di bawah seorang bos yang coollll, Mr M..he is better than the previous..aku makin bertambah berat badan bekerja di department account ini..Rakan rakan sekerja best n satu kepala..namun aku masih mencari kerjaya yang sesuai dengan kelulusan ijazah aku..bukan memilih tapi mahukan yang terbaik utnuk masa depan..masih menanti jawapan..seperti biasa aku penat menanti tapi itu kenyataan jadi harus terima dengan sabar..
mungkin belom masanya lagi..

aku berkira kira mahu menyambung master pada pertengahan tahun or hujung tahun.bergantung pada keadaan kewangan..tapi hati aku sangat memberontak nak belajar balik..mungkin aku akan pertimbangkan untuk menyambung master secara part time..aku Wajib amek master itu kata abah..heheh..aku plan nak dapatkan master before umor 30..insyaallah..(doakan aku ye kawan2)

cerita lain, aku bakal berumor 25..sepupu yang sebaya hampir semuanya sudah berumahtangga..dalam famili abah, hampir semuanya sudah bermenantu kecuali famili aku, mak andak ani n anom..haaha..aku senyum saja bila di tanya..setiap kali berjupa..soalan sama di tanya..setiap soalan di balas senyuman..paham2 sendiri sudah..

bercakap soal kahwen..bukan tidak ada niat..tipula la kan..mesti ada..lumrah hidup.cumanya belom terdesak kerana aku punya kawan kawan rapat yang belom berkahwen..bak kata orang belom tercabar lagi..hahah kak leya pun still maintain lone ranger..kalu die nak kawen aku akan start tercabar..hahhaa begitu juga dengan syaz, zati n khawlah..hahah..

aku masih mencari minat aku sekarang mahu menulis or bekerja di pejabat..kedua duanya aku selesa..pernah juga berpakat ngan angah untuk meneruskan kerja penulisan ku secara part time..dia ambil gambar aku menulis..tapi asyik tergendala dek kerana kemalasan aku.hahah bukan pe weeekdays bekerja bila wekend berlibur la plak kn..mungkin sebulan dua lagi aku akan bergerak ke arah itu..memaksa diri mencari sesuatu untuk di tulis. seronok sebenarnya menjadi penulis kerana aku suka saat mencari perkataan yang sesuai especially bila mahu menerangkan sesuatu sehingga pembaca dapat membayangkan apa yang terjadi (erk betul ka apa aku tulis nih..belasah ja la..) aku xreti nak terangkan..huhu.

panjang plak entri kali hahah..lepas ni mungkin nak update lagi..

*menumpang komputer ofis hahah..

3 comments:

zati said...

perghh.piah..kite kawen lpas k.alya kawen la ye..heee....terharu plak entry ni..

btw,semoga Allah mudahkan perjalanan kawan2ku sayang ni..heeee

miss u piah...huwaaaa (nangis plak i)..:(

tumpang berteduh said...

ala cik zati kalu u kawen dulu pon i da start gelabah tau..hahaha..pape pun berbalik pada jodoh andai ketetapan allah itu menetapkan i kawen tahun ni maka berlangsungla majlis itu tahun ini..kalu tidak mungkin tahun hadapan..hehehe

Makcu said...

oit2..phall aku pulakkk ni hahahaaa
tak patut btullaaaaaaaa





kalo aku kwin lagik 8 thn ...





korang pon akan tgu kan kann