Friday, October 2, 2009

TeKaNaN

Sedang aku tunggu bus di maluri petang semalam, sambil bergelak ketawa dengan kawan kawan,tiba-tiba rasa loya mual nak muntah,sesak nafas.Aku rasa lemah seluruh badan nak cari tempat duduk..Aku berjalan ke depan sedikit menjuhi kawan kawan untuk ambil udara.Aku cuba duduk di penghadang yang disediakan, tiba-tiba pandangan jadi gelap dalam hati aku berdoa dapat bertahan kerana aku puasa ganti semalam,semakin lawan semakin gelap..otak kata flat..aku pun flat..memang lemah sgt time tuh..

Kawan kawan panik, shira gosok tapak tangan,iza n zana tepuk2 aku..aku sedar tapi xberdaya nk bukak mata..pakcik2 kat situ pun panik..mereka dudukkan aku.Pabila sedar aku senyum..maalu..pastu pakcik tu bg air suh minum die baca selawat aku pun minum n sapu muka...ak try bangun..alhamdulillah bole berjlan..tanpa banyak soal kami buat keputusan naik teksi demi keselamatan aku..thanx kawan2

Inilah pengalaman pertama pengsan..selalu jugak pandangan aku gelap tp dpt lawan kali ni memang xleh..huhu kat rumah kawan kawan asyik perli..kata mereka cara aku pengsan memang cantik..kaki aku bersimpuh.Aku rebah macam nk tido..hehhe

Aku risau ada tekanan darah rendah..Malam ni pergi check up.Mudah2an xde pe2 yang mudarat.Sok bnyak tempat aku nak p.Amek jubah di UIAm,shoping sana sini and attend open house..pergh busy..

Mungkin tension dengan diri dan keadaan sekeliling..Aku mohon kekuatan untuk teruskan hidup..

*mengharap keredhaan Mu YA Allah..

2 comments:

makLONG said...

ya Allah yang!!!! u sahur ke tak? siannyee...

may Allah always protect u!!

tumpang berteduh said...

xsahur pun yang
sbb mlm tu mkn kenyang sgt2
tapi da p cek doctor
xde pape kurang gula dlm darah ja..huhuhu